Temat tygodnia: Łąka w  maju

Temat dnia: Mieszkańcy łąki – 11.05.2020            

Cele :

  • wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz umiejętności liczenia

Formy aktywności dziecięcej:

 językowa, przyrodnicza, muzyczna, ruchowa, matematyczna  

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki. Dzisiaj chcę was zaprosić na łąkę. Popatrzcie na obrazki, to jest właśnie łąka. Usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie opowiadania. Przeczytam wam je.
  2. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Łąka”

obrazki do opowiadania - załącznik, nagranie głosowe - załącznik.

  1. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji:

- dokąd wybrały się dzieci, spróbujcie wymienić zwierzęta, które widziały na łące, jakie zwierzątka kopią kopce na łące, gdzie mieszkają myszy polne, o czym była piosenka, której uczyły się dzieci?

  1. 4. Piosenka „Motyle” – a pamiętacie naszą piosenkę o motylach? Słuchałyście jej w czwartek, kiedy rozmawialiśmy o przyrodzie w mieście. Zachęcam was do zaśpiewania tej piosenki i swobodnej zabawy przy niej https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4
  2. Zabawa plastyczna – „Kolorowy motyl”. Wszystkie motyle są kolorowe, wszystkie są piękne. Dokończ więc motyla wszystkimi kolorami tęczy – karta pracy nr 1.
  3. Ćwiczenia słuchowe – „ Poznajmy mieszkańców łąki”- na łące oprócz motyli, jak słyszeliśmy w opowiadaniu, można spotkać wiele innych zwierzątek. Korzystając z obrazków - załącznik, rodzic poda tobie nazwy mieszkańców łąki, opisując ich wygląd. Następnie ty pomyśl o jakimś zwierzątku mieszkającym na łące i opowiedz o nim bez podawania nazwy, np. jest czerwona, ma czarne kropki… Rodzic powinien odgadnąć, że to biedronka J. Potem może nastąpić zmiana i to rodzic będzie opowiadał o jakimś zwierzątku , a ty podasz jego nazwę.
  4. 7. Zagadka – w dalszej części dnia możemy zaproponować dzieciom wysłuchanie zagadki: jak myślicie, co to jest?

- lśni na niebie, w dni deszczowe, gdy słońce zaświeci.

Kolorowa, w  łuk wygięta. Wiedzą  o tym dzieci? To jest tęcza J. Tęczę bardzo często można spotkać nad łąką.

  1.  8. Zabawa matematyczno - plastyczna –„Liczymy kolory tęczy”. Wiemy, że tęcza powstaje wtedy, gdy deszcz pada i świeci słońce. Tęcza ma dużo kolorów. Popatrz na obrazek – karta pracy nr 2, policz ile kolorów ma tęcza. Tak, ma 7 kolorów. Nazwij te kolory. Proponuję wam teraz dokończenie naszej tęczy.

Możesz to zrobić kolorowymi farbami, kredkami, możesz dokończyć ją  plasteliną. Wybór należy do ciebieJ.

  1. 9. Zabawy przy muzyce- proponuję również poruszać się trochę przy muzyce. Zapraszam na ZUMBĘ: https://www.youtube.com/watch?v=C13cVfT8SJs

Miłej zabawy !

 

 

 

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 1.26 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 1.40 MB Justyna Krzyżanowska
karta 1 jpg 308.91 KB Justyna Krzyżanowska
karta 2 jpg 394.87 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpg 350.69 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
piątek, 08 maj 2020 19:22 Justyna Krzyżanowska