Temat dnia: Biedroneczki – 12.05.2020            

Cele :

  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej – zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę biedronek
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
  • rozwijanie umiejętności liczenia elementów

Formy aktywności dziecięcej:

przyrodnicza, językowa, matematyczna,  plastyczna, ruchowa,  

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – dzisiaj porozmawiamy o pewnym mieszkańcu łąki, jakim jest.. ale o tym dowiecie się z piosenki.
  2. Słuchanie piosenki- „Biedronka” https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk
  3. Rozmowa po wysłuchaniu piosenki z wykorzystaniem obrazkazałącznik 1. O czym była piosenka, ile miała kropek biedronka?. Popatrzcie na obrazek – jakiego koloru jest biedronka?. Najbardziej znane w Polsce są biedronki, które mają dwie, albo jak w piosence siedem kropek. Biedronka to pożyteczny owad zjadający szkodniki, które niszczą rośliny. Tymi szkodnikami są np. mszyce. Biedronka składa jajeczka w maju, jajeczka są żółte albo pomarańczowe. Później przeobrażają się one w larwy, a po trzech tygodniach larwy przeobrażają się w poczwarki. Z poczwarki po kilku dniach rozwija się już biedronka.
  4. Ćwiczenia oddechowe – Kropki biedronki” – do tej zabawy będzie potrzebna słomka, siedem wyciętych czarnych kółek i sylweta biedronki wycięta z czerwonego papieru lub wycięta z białej kartki i pokolorowana na czerwono. Zadaniem dziecka jest przenieść wycięte kropki na przygotowaną sylwetę. Po zabawie można kropki przykleić do tej sylwety: trzy po prawej stronie, trzy po lewej stronie i siódma kropka na środku.
  5. Zabawa muzyczno – ruchowa – „Poruszaj się jak…” W tej zabawie rodzic mówi tylko nazwę zwierzątka mieszkającego na łące, a zadaniem dzieci jest naśladować sposób jego poruszania się. Przed zabawą wspólnie z dzieckiem ustalamy, jak porusza się, np. bocian – dzieci chodzą po pokoju unosząc zgięte w kolanach nogi wysoko do góry, żaba- podskakują z przysiadu podpartego, konik polny – dzieci skaczą obunóż, motyl – biegają po pokoju i machają rękami…

Na hasło biedronka – dzieci dzielą wyraz na sylaby: bie – dron – ka.

  1. Zabawy plastyczna – „Biedronka” karta pracy nr 1. Teraz dziecko przygląda się obrazkowi i wybiera odpowiednie kolory kredek do pokolorowania obrazka. Może też z pomocą rodzica wykonać biedronkę z kolorowego papieru

https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk

możemy połączyć naukę wierszyka o biedronce z jej rysowaniem:

Chcesz rysować biedroneczkę, popatrz uważnie na karteczkę.

Najpierw koło rysujemy, łuk na górze dodajemy.

Środek linią przecinamy, tak skrzydełka zaznaczamy.

Góra czarna, dół czerwony, po trzy nóżki z każdej strony.

Z przodu krótkie dwie kreseczki, to są czułki biedroneczki.

Kropek parę na skrzydełkach, bo biedronka chce być piękna.

I gotowa już jest cała – hen, wysoko poleciała.

https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc&t=8s

  1. W dalszej części dnia możemy zachęcić dziecko do oglądania bajki o biedronce –„Łąka”

https://www.youtube.com/watch?v=5T006h6Y6Sw

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch czyli – zachęcamy też dzieci do utrwalenia zabaw i ćwiczeń ze Świeżakami :   

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&t=15s

Miłej zabawy!

 

 

 

 

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 jpg 253.56 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1 jpg 414.42 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 11 maj 2020 18:04 Justyna Krzyżanowska