Temat dnia: Biedroneczki – 12.05.2020
Cele :
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej – zwrócenie uwagi na pożyteczną rolę biedronek
- utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
- rozwijanie umiejętności liczenia elementów
Formy aktywności dziecięcej:
przyrodnicza, językowa, matematyczna, plastyczna, ruchowa,
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – dzisiaj porozmawiamy o pewnym mieszkańcu łąki, jakim jest.. ale o tym dowiecie się z piosenki.
- Słuchanie piosenki- „Biedronka” https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk
- Rozmowa po wysłuchaniu piosenki z wykorzystaniem obrazka – załącznik 1. O czym była piosenka, ile miała kropek biedronka?. Popatrzcie na obrazek – jakiego koloru jest biedronka?. Najbardziej znane w Polsce są biedronki, które mają dwie, albo jak w piosence siedem kropek. Biedronka to pożyteczny owad zjadający szkodniki, które niszczą rośliny. Tymi szkodnikami są np. mszyce. Biedronka składa jajeczka w maju, jajeczka są żółte albo pomarańczowe. Później przeobrażają się one w larwy, a po trzech tygodniach larwy przeobrażają się w poczwarki. Z poczwarki po kilku dniach rozwija się już biedronka.
- Ćwiczenia oddechowe – Kropki biedronki” – do tej zabawy będzie potrzebna słomka, siedem wyciętych czarnych kółek i sylweta biedronki wycięta z czerwonego papieru lub wycięta z białej kartki i pokolorowana na czerwono. Zadaniem dziecka jest przenieść wycięte kropki na przygotowaną sylwetę. Po zabawie można kropki przykleić do tej sylwety: trzy po prawej stronie, trzy po lewej stronie i siódma kropka na środku.
- Zabawa muzyczno – ruchowa – „Poruszaj się jak…” W tej zabawie rodzic mówi tylko nazwę zwierzątka mieszkającego na łące, a zadaniem dzieci jest naśladować sposób jego poruszania się. Przed zabawą wspólnie z dzieckiem ustalamy, jak porusza się, np. bocian – dzieci chodzą po pokoju unosząc zgięte w kolanach nogi wysoko do góry, żaba- podskakują z przysiadu podpartego, konik polny – dzieci skaczą obunóż, motyl – biegają po pokoju i machają rękami…
Na hasło biedronka – dzieci dzielą wyraz na sylaby: bie – dron – ka.
- Zabawy plastyczna – „Biedronka” karta pracy nr 1. Teraz dziecko przygląda się obrazkowi i wybiera odpowiednie kolory kredek do pokolorowania obrazka. Może też z pomocą rodzica wykonać biedronkę z kolorowego papieru
https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk,
możemy połączyć naukę wierszyka o biedronce z jej rysowaniem:
Chcesz rysować biedroneczkę, popatrz uważnie na karteczkę.
Najpierw koło rysujemy, łuk na górze dodajemy.
Środek linią przecinamy, tak skrzydełka zaznaczamy.
Góra czarna, dół czerwony, po trzy nóżki z każdej strony.
Z przodu krótkie dwie kreseczki, to są czułki biedroneczki.
Kropek parę na skrzydełkach, bo biedronka chce być piękna.
I gotowa już jest cała – hen, wysoko poleciała.
https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc&t=8s
- W dalszej części dnia możemy zachęcić dziecko do oglądania bajki o biedronce –„Łąka”
https://www.youtube.com/watch?v=5T006h6Y6Sw
- W zdrowym ciele zdrowy duch czyli – zachęcamy też dzieci do utrwalenia zabaw i ćwiczeń ze Świeżakami :
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&t=15s
Miłej zabawy!