Scenariusz zabaw i zajęć – MUCHOMORKI – 13.05.2020r.

Danuta Lisowska

Temat tygodnia: ,,Łąka w maju.”

Temat dnia : ,,Mieszkańcy łąki.”

 

1.,,Wiosenne kwiaty” – wykonanie kwiatów z papieru.

Drodzy Rodzice ! Do tej zabawy nie trzeba niczego drukować.

Potrzebne materiały: kolorowe kartki z bloku technicznego, ołówek, nożyczki, szablon kwiatka. Dzieci odrysowują na kolorowych kartkach szablon kwiatka i go wycinają. Zaginają płatki do środka. Odłóżcie je swoją na półkę. Może wykorzystacie je  podczas jutrzejszej zabawy lub zajęcia? A na razie ułóżcie kwiaty na zielonej kartce i będzie to ,,majowa łąka.”

2.Karta pracy, cz. 5, nr 35.

Dziecko:

-ogląda obrazki, odnajduje różnice między nimi i zaznacza je na dolnym obrazku,

-nakleja w pustych polach zdjęcia kwiatów (odszukane wśród naklejek) według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

3.,,Małe owady i duże owady”- słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby ,,Barwy ochronne.” Otwieramy książkę. (s.74-77) .  Dziecko przygląda się ilustracjom w książce i słucha opowiadania. Załącznik nr 1.

4.Rozmowa na temat opowiadania. – Dziecko przygląda się obrazkom w książce i opowiada        o łące  w maju. Wymienia nazwy kwiatów i zwierząt, które występują na łące. Odpowiada na pytanie: Dlaczego motyle są kolorowe, a żaby i pasikoniki zielone? Jakie znacie inne zwierzęta, które mają swój wygląd zewnętrzny (barwy) dostosowany do środowiska, w którym żyją?

4.Zajęcie umuzykalniające- ,,Bal na łącze”- zabawa taneczna- wg własnego pomysłu. Załącznik nr 2. (dołączony link)

5.,,Opis  łąki.”  Załącznik nr 3. (dołączony link)

6.Karta pracy, cz. 5, nr 36.

Dziecko:

 -nazywa zwierzęta narysowane na klockach, odnajduje wśród naklejek ich zdjęcia, nakleja

zdjęcia po prawej stronie, na klockach o takim samym kształcie, jaki mają klocki z obrazkami,

-rysują po śladach motyli, kolorują ich rysunki.

7.Wypowiadanie w różnym tempie zdania- ,,Ślimak, ślimak, pokaż rogi, dam ci sera na pierogi”-

8. Poznawanie wyglądu ślimaka i jego zwyczajów- (zdjęcia ślimaków różnego gatunku) Załącznik nr 4.

Ciekawostki o ślimakach: - ŚLIMAK- nie ma rogów tylko czułki, na końcu których są umieszczone oczy. Czułki pomagają ślimakom dobrze orientować się w otoczeniu. Najbardziej lubi jeść świeże liście. Najbardziej wybiera sobie miejsca, gdzie jest dużo wilgoci- nie lubi suszy, czyli czasu bez deszczu. Zamyka się wtedy w skorupce i czeka na lepszą pogodę.

9.Ćwiczenia manualne: ,,Ślimaki”.- (potrzebna plastelina)- dziecko robi wałeczki z plasteliny w wybranym kolorze, a następnie zwija je, formując ślimaka. Gotowe ślimaki można położyć na liściach wyciętych z papieru lub ,,żywych” liściach.

Wesołej zabawy !

 

Załącznik nr 1

Mała zielona żabka siedziała na skraju wiosennej łąki i z zachwytem przypatrywała się bajecznie kolorowym motylkom, które z trudem można było odróżnić od kwiatów rosnących w zielonej trawie.

Jakie one piękne, kolorowe, cudne! – wzdychała raz po raz.

Postanowiła podejść bliżej, żeby się nacieszyć widokiem motyli. Zanim weszła w trawę, rozejrzała się trwożnie. Jak wszystkie żaby bała się długonogiego bociana, który na pewno chciałby ją zjeść. Nigdzie nie zobaczyła ani czerwonych nóg, ani czerwonego dzioba, ani białych skrzydeł. Śmiało więc ruszyła przez łąkę, aż doszła między barwne kwiaty i równie barwne motyle. Zadarła zielony łepek, żeby się im przyjrzeć. Iskierki słonecznego światła

tańczyły na płatkach kwiatów i na skrzydłach motyli. To był przepiękny widok. Wtem na łąkę wpadł cień. Jeden, drugi, dziesiąty.”Bociany”! – przestraszyła się żabka. Zadarła zieloną głowę jeszcze wyżej i odetchnęła z ulgą.

Ptaki, które przyleciały nad łąkę, miały czarne pióra i były mniejsze od bocianów. żabka mogła nadal podziwiać kolorowe motyle. Ale gdzie się one podziały? Przed chwilą fruwały przed zielonym noskiem żabki, a teraz zniknęły. Jak to możliwe? Uważaj, nadepniesz na mnie. Co tu robisz? – spytał zielony pasikonik. Przepraszam szukam motyli – wyjaśniła żabka. Dlaczego ukryłeś się pod liściem? Czy w pobliżu jest bocian? – zaniepokoiła się żabka. Bociana na szczęście nie widziałem, za to widzę mnóstwo motyli. Udają kwiaty, żeby zmylić ptaki, które na nie polują. Naprawdę? – żabka nie mogła się nadziwić. Rzeczywiście, pośród kwitnących kwiatów siedziały kolorowe motylki. Były tak barwne jak kwiaty, więc trudno je było zauważyć. Gdy tylko czarne ptaki odleciały, motyle poderwały się do lotu. Ich skrzydła znów migotały w słońcu najpiękniejszymi barwami. Są kolorowe jak kwiaty, żeby oszukać tych, którzy na nich polują – zrozumiała żabka. Też chciałabym być tak kolorowa – westchnęła z rozmarzeniem. Lepiej nie. Motyle mają swoje barwy ochronne, a ty i ja swoje. Chodźmy tam, gdzie jest bardziej zielono, tak będzie bezpieczniej. Naprawdę? – żabka nie mogła uwierzyć, że jest zielona nie bez powodu. Dopiero gdy zielony pasikonik usiadł między zielonymi źdźbłami trawy i całkiem przepadł żabce z oczu, uwierzyła, że sama sama też może się ukryć przed wzrokiem bociana. Teraz żaden bocian mnie nie zobaczy – szepnęła, wskakując w gęstą trawę. Nie zobaczy, chociaż na twoim miejscu nie bałabym się bociana aż tak bardzo. On woli myszy, dżdżownice, ryby i, niestety, pasikoniki. Żaby nie bardzo mu smakują. Naprawdę? żabka aż otworzyła zielony pyszczek. Była malutka, więc to naturalne, że wciąż się dziwiła.

 

Załącznik nr 2

BAL NA ŁĄCE - piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0Jf4NChdyRcZdma9FW516DKqfakZ6NqP6M-BFDbbV2z6-oEd34F7be4-c

 

Załącznik nr 3

Opis łąki

https://www.youtube.com/watch?v=xwHn4ISpXgc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1L_2ILSxoqm5JV5ntqmx1Su45Z8PEAj5lb5p6NtskXCQB83qQii5zPe1U

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. wtorek, 12 maj 2020 14:48 Justyna Krzyżanowska