Scenariusz na środę 13.05.2020 r.

 

Temat dnia: Co dzieje się na łące?

 

Propozycje zabaw i ćwiczeń:

  1. Nauka I zwrotki piosenki pt. „Stonoga”

Dziecko słucha nagrania piosenki. Powtarza za rodzicem słowa I zwrotki. Potem śpiewa I zwrotkę i refren. Słowa piosenki są w scenariuszu z 12. maja (wtorek).

www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0    

  1. Ćwiczenie graficzne „Sieć pajęcza” (załącznik)

Dziecko ma kartkę z głównymi liniami pajęczyny oraz zapoczątkowanymi liniami poziomymi pomiędzy nimi. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie rysowania tych linii.

  1. Zabawa ruchowa „Jaszczurka”

Rodzic ustawia na dywanie przeszkody w slalomie, np. zabawki, większe maskotki. Dziecko – jaszczurka biegnie na czworakach krętą linią, omijając przeszkody raz z prawej raz z lewej strony. Chwilę odpoczywa w leżeniu przodem a potem jeszcze raz biegnie na czworakach między przeszkodami.

  1. Zabawa dydaktyczna „Policz, ile jest …” (załącznik)

W zabawie bierze udział dziecko i rodzic. Potrzebna jest kostka do rzucania i pocięte obrazki z żabkami, które posłużą jako liczmany. Dziecko z pomocą rodzica mówi słowa wyliczanki „Ene, due, rabe- połknął bocian żabę, a żaba bociana jeszcze tego rana. Raz, dwa, trzy, rzucasz ty!”. Na kogo wypadnie, ten rzuca kostką i bierze tyle liczmanów, ile oczek na kostce.

  1. Zabawa dydaktyczna „Rodzina pająków”

Dziecko ma papierowy talerzyk albo kartkę. Na talerzyku/ kartce są przyklejone małe czarne kółka (4-5). Dziecko moczy kciuk w czarnej farbie i  odbija przy kółku. Będą to głowy pajączków. Czarnym mazakiem dorysowuje po 4 nogi z każdej strony pajączków.

  1. Zabawa ruchowa „Z kwiatka na kwiatek”

Rodzic układa na podłodze coś, co umownie będzie oznaczać kwiatki, np. apaszki, chustki papierowe do nosa. Dziecko porusza się przy muzyce, naśladuje lot motyla, pszczoły albo biedronki. W przerwie siada na kwiatku – robi przysiad podparty . Po włączeniu muzyki dalej naśladuje lot wybranego owada. Tłem muzycznym jest piosenka „Ważka”.

www.youtube.com/watch?v=gbf0jAuhjJo  

  1. Praca z obrazkiem (3-4-latki)- załącznik

Dziecko opisuje to, co widzi na obrazku. Liczy zwierzęta: pszczoły, motyle, żaby i bociany. Rysuje w ramkach tyle kropek, ile jest poszczególnych zwierząt. Opisuje wygląd wianka na pierwszym obrazku i szuka takiego samego wśród innych.

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne „Te, co fruwają na łące” (załącznik)

Rodzic wkłada rysunek motyla do koszulki na dokumenty. Dziecko rysuje mazakiem lub markerem po liniach na koszulce.

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych:

- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Kto umie słuchać?”

Dziecko stoi albo maszeruje w różnych kierunkach, podrzuca piłeczkę i łapie. Na sygnał (klaśnięcie w dłonie przez rodzica) dziecko zatrzymuje się. Jeśli nie zdążyło złapać piłki - to  upada na podłogę. Za chwilę dziecko znowu podrzuca piłkę i łapie.

- Ćwiczenie tułowia

Dziecko stoi w rozkroku. Wykonuje skłon i toczy piłkę po podłodze między nogami. Po kilku ruchach prostuje się i wysuwa ręce z piłką wysoko do góry. Ćwiczenie należy powtórzyć.

- Ćwiczenie tułowia- skłony boczne

Dziecko siada skrzyżnie, jedną rękę kładzie na kolanie a drugą toczy piłkę po podłodze w bok od siebie i za chwilę do siebie. Całość należy powtórzyć ręką prawą.

- Ćwiczenie mięśnie grzbietu

Dziecko kładzie się przodem, na brzuchu. Toczy piłkę po podłodze od ręki prawej do lewej i tak kilka razy. Potem układa głowę na dłoniach i chwilę odpoczywa. Zabawę powtarzamy.

- Zabawa na czworakach „Kotek bawi się piłeczką”

Dziecko jest w przysiadzie podpartym a piłka przed nim. Dziecko- kotek toczy piłeczkę przed sobą i idzie za na czworakach. Watro zwrócić uwagę na to, żeby dziecko kładło w czasie czworakowania całe dłonie na podłodze i uginało nogi w kolanach.

- Ćwiczenie równowagi

Dziecko w staniu na jednej nodze przekłada piłkę pod kolanem nogi wzniesionej do góry. Raz przekłada piłkę pod kolanem nogi prawej a raz lewej i tak na przemian.

- Podskoki

Dziecko przez chwilę odbija piłkę od podłogi a po chwili z piłką w dłoniach podskakuje obunóż w miejscu albo w różnych kierunkach.

- Ćwiczenie stóp

Dziecko siada skulnie, ręce podparte na podłodze z tyłu. Piłkę kładzie przed sobą i układa na niej stopę. Toczy piłkę stopą w różnych kierunkach a po chwili to samo robi drugą stopą.

  1. Zabawa z pokazywaniem „Lata mucha”

Dziecko głaszcze części ciała wymienione w rymowance:

Lata mucha koło ucha,                                                                                                                                  lata bąk koło rąk,                                                                                                                                              lecą ważki koło paszki,                                                                                                                            lata pszczoła koło czoła,                                                                                                                                      lata mucha koło brzucha,                                                                                                                             lecą muszki koło nóżki,                                                                                                                         biegną mrówki koło główki,                                                                                                               pełznie gąsieniczka koło policzka.

  1. Praca plastyczna „Owady na łące”

Dziecko wyrabia plastelinę w dłoniach, nadając jej plastyczną formę. Wykonuje podobiznę owada mieszkającego na łące: motyla, pszczołę, osę, mrówkę, żuka, muchę. Mile widziane będzie zdjęcie pracy na Facebooku grupowym.

  1. Ćwiczenie „Ślimak”

Dziecko powtarza rymowankę „Ślimak, ślimak, wystaw rogi, dam ci sera na pierogi. Jak nie sera, to kapusty- od kapusty będziesz tłusty”. Recytuje i rysuje skorupę ślimaka palcem wskazującym w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica.

  1. Karta pracy: s. 35-36, cz.5. (5-latki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. wtorek, 12 maj 2020 14:56 Justyna Krzyżanowska