15.05.2020 r.   

Temat kompleksowy: Łąka w maju

Temat dnia: Jak tu pięknie i wesoło

 

GRUPA BIEDRONKI

Drogie biedroneczki rozpoczynamy kolejny dzień zabaw. W tym dniu poznamy uroki łąki.  Rozpoczynamy zabawę!!!

  1. Zabawa językowa – „Łąka”.

Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy mieszkańców łąki roślin tam występujących np. mo-tyl, bied-ron-ka, chab-ry itp. Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw.

  1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tęczowa łąka”.

Lśni jak tęcza – łąka w maju.

Kolorów tu tyle!

Na stokrotkach, mleczach, makach

siadają motyle.

 

Z norki właśnie wyszła myszka,

 a za nią jej dzieci.

A nad nimi, w stronę stawu

wielki bocian leci.

 

Pszczółka bawi się w kolory -

czerwonego szuka.

Gdzieś na samym skraju łąki,

dzięcioł w drzewo stuka.

 

Konik polny już się zmęczył

i gra coraz ciszej.

A do taktu, na rumianku

osa się kołysze.

 

Bąk coś bąknął niewyraźnie,

mocno zawstydzony.

W łapkach przyniósł słodki nektar

dla swej przyszłej żony.

 

A spod liścia, po łodydze

wspięła się dżdżownica

i rozgląda się po łące,

i wszystkim zachwyca!

  1. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
  • Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
  • Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba się wam najbardziej? Dlaczego?
  1. Zabawa dydaktyczna „Nasza łąka.”

Załączniki nr 1 a i 1 b

Dziecko wycina owady z załącznika nr 1 b. Rodzic natomiast  pokazuje dzieciom załącznik nr 1 a i pyta: co on przedstawia?, a dzieci odpowiadają. Następnie rodzic mówi, że zwierzątka z tej łąki gdzieś uciekły i prosi dziecko, aby umieściły owady na obrazku według waszych wskazówek:

Na trawie- maki i ślimak.

W stawie- żaba.

Obok stawu- bocian.

Wysoko- motyle.

Nisko- pszczoły.

Dziecko przykleja owady na łące.

  1. Zabawa twórcza „Jaka jest łąka?”

Rodzic prosi dziecko, aby zamknęło oczy i wyobraziło sobie, że jest na łące. Następnie puszcza nagranie  z odgłosami łąki: https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI. Po wykonaniu tego zadania rodzic prosi dziecko, aby opowiedziało, co sobie wyobraziło na tej łące.

  1. Zestaw ćwiczeń ruchowych.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj&index=12

https://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg

  1. Rozwiązywanie zagadek.

Ma długie nogi i dziób czerwony.

Wrócił niedawno z dalekiej strony.

Z żabkami raczej niechętnie gada.

Taka to jego największa wada!  (bocian)

 

Skaczą zielone po majowej łące. Ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce.  (żaby)

 

Wolno sunie hen przed siebie.

Nie prosi o domek ani mnie, ani ciebie.

Ma go ciągle na sobie.

Nie służy tylko ku ozdobie.  (ślimak)

Gdy zaświeci słonko nad majową łąką.

Wesoło latają i kolorowe jak one kwiaty odwiedzają. (motyle)

 

Z łąki do bukietów trafiają i piękny, czerwony kolor mają. (maki)

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne „Zwierzęta z łąki”.

Załącznik nr 2

 

 

Powodzenia. Miłej zabawy!!!                                                            

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 A docx 19.55 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 1 B docx 237.66 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 pdf 887.14 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
czwartek, 14 maj 2020 18:00 Justyna Krzyżanowska