15.05.2020 r.
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Temat dnia: Jak tu pięknie i wesoło
GRUPA BIEDRONKI
Drogie biedroneczki rozpoczynamy kolejny dzień zabaw. W tym dniu poznamy uroki łąki. Rozpoczynamy zabawę!!!
- Zabawa językowa – „Łąka”.
Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy mieszkańców łąki roślin tam występujących np. mo-tyl, bied-ron-ka, chab-ry itp. Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw.
- Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tęczowa łąka”.
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory -
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
- Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
- Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba się wam najbardziej? Dlaczego?
- Zabawa dydaktyczna „Nasza łąka.”
Załączniki nr 1 a i 1 b
Dziecko wycina owady z załącznika nr 1 b. Rodzic natomiast pokazuje dzieciom załącznik nr 1 a i pyta: co on przedstawia?, a dzieci odpowiadają. Następnie rodzic mówi, że zwierzątka z tej łąki gdzieś uciekły i prosi dziecko, aby umieściły owady na obrazku według waszych wskazówek:
Na trawie- maki i ślimak.
W stawie- żaba.
Obok stawu- bocian.
Wysoko- motyle.
Nisko- pszczoły.
Dziecko przykleja owady na łące.
- Zabawa twórcza „Jaka jest łąka?”
Rodzic prosi dziecko, aby zamknęło oczy i wyobraziło sobie, że jest na łące. Następnie puszcza nagranie z odgłosami łąki: https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI. Po wykonaniu tego zadania rodzic prosi dziecko, aby opowiedziało, co sobie wyobraziło na tej łące.
- Zestaw ćwiczeń ruchowych.
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj
https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo&list=PL2SrEHWcnk9N1HVJWXqyvcGgJI_OZKCIj&index=12
https://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg
- Rozwiązywanie zagadek.
Ma długie nogi i dziób czerwony.
Wrócił niedawno z dalekiej strony.
Z żabkami raczej niechętnie gada.
Taka to jego największa wada! (bocian)
Skaczą zielone po majowej łące. Ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)
Wolno sunie hen przed siebie.
Nie prosi o domek ani mnie, ani ciebie.
Ma go ciągle na sobie.
Nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)
Gdy zaświeci słonko nad majową łąką.
Wesoło latają i kolorowe jak one kwiaty odwiedzają. (motyle)
Z łąki do bukietów trafiają i piękny, czerwony kolor mają. (maki)
- Ćwiczenie grafomotoryczne „Zwierzęta z łąki”.
Załącznik nr 2
Powodzenia. Miłej zabawy!!!