Scenariusz sytuacji edukacyjnej dla Pajacyków na 15. 05. 20 (piątek).
Temat dnia: Kim jesteś?
- Chcę być dobrym Polakiem,
Polskę chcę budować,
chcę godnie żyć i uczciwie
w Ojczyźnie mej pracować.
- 1. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie. Karta pracy, cz. 4, s. 27. 2 2.Zabawa : „Dokończ zdania”.
Rodzice mówią początek zdania , a dzieci je kończą:
- a) Miejscowość w której mieszkam, to…
- b) Mieszkam przy ulicy…
- c) Mój dom ma numer… a mieszkanie…
- d) Nazywam się…
- e) Moje przedszkole nazywa się…
- Zabawa naśladowcza: Małe domy i duże domy.
Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Małe domy – przykuca, na hasło: Duże domy – prostuje się i wyciąga ręce w górę. Powtarzamy kilka razy.
- Nauka wiersza B. Formy „Kim jesteś”.
Wiersz czytają rodzice a później, powtarzają z dzieckiem w formie dialogu.
Czy wiesz, kim jesteś?
- To oczywiste!
Co jest ci bliskie?
- Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
- biało – czerwone.
Ojczyste godło
- orzeł w koronie.
Już wiesz, kim jesteś?
- Jestem Polakiem.
- Oglądanie godła, kolorowanie wg. wzoru. Kolorowanie flagi Polski.
Karta pracy, cz. 4, s. 28.
Czytanie zdania: To mapa Polski oraz napisów: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry.
- Zabawa utrwalająca zmysł dotyku: „Ukryte niespodzianki”.
Schowajcie do koszyka (pudełka) różne przedmioty, przykryjcie np. chustką. Nie podglądając, dotykajcie kolejno i nazywajcie, co jest ukryte? Można zdobywać punkty.
- Ćwiczenia w czytaniu zdań. Karta P (powinna być w wyprawce).
Wytnijcie dokładnie po liniach. Kolory pomogą dopasować wyrazy do zdań. Schowajcie do koperty. Druga część, polega na dopasowaniu i naklejeniu wyciętych sylab tak aby powstały wyrazy.
III.
Drodzy rodzice i dzieci – minął kolejny tydzień naszych wspólnych zabaw. Mam nadzieję, że wzbogacił wasze wiadomości i umiejętności.
NASZE RODZINNE MIASTO – WAŁCZ SIĘ ZWIE . I ZAWSZE JEST TU DOBRZE, NIGDY
ŹLE. CZY TO WIOSNĄ, LATEM, ZIMĄ. PAMIĘTAJCIE! W PIĘKNYM WAŁCZU WSZYSTKIE TROSKI SZYBKO MINĄ.
Miłego dnia z kwiatem bzu.