Scenariusz sytuacji edukacyjnej na środę 27.05.2020
Grupa: Pajacyki
- Ciężka
Temat dnia: „Mój tata”
Propozycje do pracy z dzieckiem:
- „Jak dzieci pomagają rodzicom?” – rozmowa (załącznik)
- Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?
- Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?
- Karta pracy, cz. 4. s.49 – opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom, przedstawianie za pomocą rysunków sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom, rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
- „Mój tata” – słuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=gf0NbCPJIrQ
- rozmowa na temat piosenki
- nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego
- dowolna zabawa przy piosence, np. ilustracja ruchowa
- „Pomocnik” – zabawa twórcza – Dziecko maszeruje po pokoju w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i naśladuje wymyślone czynności wymyślone przez tatę:
- przybijanie gwoździ,
- czytanie książki
- prowadzenie samochodu
- niesienie zakupów
- „Ja i mój tata”- ćwiczenia oddechowe – dziecko maszeruje w rytmie piosenki „Mój tata”, na przerwę w muzyce zatrzymuje się, nabiera powietrza nosem, następnie, wypuszczając powietrze, równocześnie wypowiada słowa: tato, tato, tato. Podczas powtórzenia zabawy, dziecko wypowiada zdanie: Sto lat, sto lat niech żyje nam!
- „Portrety moich rodziców” – zabawa plastyczna, rysowanie pastelami
- „Ten pierwszy to dziadziuś” – nauka rymowanki z członkami rodziny ( załącznik)