Scenariusz sytuacji edukacyjnej na środę 27.05.2020

Grupa: Pajacyki

  1. Ciężka

Temat dnia: „Mój tata”

Propozycje do pracy z dzieckiem:

  1. „Jak dzieci pomagają rodzicom?” – rozmowa (załącznik)

- Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?

- Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?

  1. Karta pracy, cz. 4. s.49 – opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom, przedstawianie za pomocą rysunków sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom, rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
  2. „Mój tata” – słuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=gf0NbCPJIrQ

 - rozmowa na temat piosenki

- nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego

- dowolna zabawa przy piosence, np. ilustracja ruchowa

  1. „Pomocnik” – zabawa twórcza – Dziecko maszeruje po pokoju w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i naśladuje wymyślone czynności wymyślone przez tatę:

- przybijanie gwoździ,

- czytanie książki

- prowadzenie samochodu

- niesienie zakupów

  1. „Ja i mój tata”- ćwiczenia oddechowe – dziecko maszeruje w rytmie piosenki „Mój tata”, na przerwę w muzyce zatrzymuje się, nabiera powietrza nosem, następnie, wypuszczając powietrze, równocześnie wypowiada słowa: tato, tato, tato. Podczas powtórzenia zabawy, dziecko wypowiada zdanie: Sto lat, sto lat niech żyje nam!
  2. „Portrety moich rodziców” – zabawa plastyczna, rysowanie pastelami
  3. „Ten pierwszy to dziadziuś” – nauka rymowanki z członkami rodziny ( załącznik)

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 52.03 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 png 222.56 KB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpg 86.12 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
środa, 27 maj 2020 07:12 Justyna Krzyżanowska