Temat dnia: Zabawy z piłką – 28.05.2020.            

Cele :

  • utrwalenie pojęć określających wielkość przedmiotów oraz ich położenia w przestrzeni
  • rozwijanie sprawności ruchowej, manualnej

Formy aktywności dziecięcej:

 matematyczna, ruchowa, językowa, plastyczna,  

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – dzisiaj mam dla was muzyczną zagadkę. Posłuchajcie i powiedzcie co to jest?:

https://www.youtube.com/watch?v=9JXOZ3hMfS0

  1. Słuchanie wiersza I. Landau „ Piłka i motyl”- zagadka mówiła o piłce. A teraz posłuchajcie wiersza o Jasiu, który bardzo lubił bawić się piłką, aż któregoś razu do zabawy włączył się… ale o tym dowiecie się z wiersza, który przeczyta wam rodzic:

Jaś rzucał piłkę wysoko pod chmury.

Za piłką motylek podfruwał do góry.

Piłeczka wysoko, motyl jeszcze wyżej.

Piłeczka opada, motyl jeszcze niżej.

Motyl wyżej niż piłeczka, piłka wyżej niż motylek.

Potem razem obok siebie lecą króciuteńką chwilę…

Piłka wyżej, motyl niżej

Motyl wyżej, piłka niżej.

Tak by się bawiły do samego rana,

Gdyby Jasia na kolację, nie zabrała mama.

  1. 3. Ilustracja wiersza „ Piłka i motyl” – Drodzy Rodzice - dobrze byłoby przygotować do ilustracji wiersza sylwetę motyla i piłki. Miejscem ilustracji może być podłoga, stolik. Następuje powtórne słuchanie wiersza, a dzieci manipulując sylwetą motyla i piłki ilustrują jego treść.
  2. Zabawa dydaktyczna – „Tak, jak piłka” – do tej zabawy oprócz piłki będą potrzebne 2 krzesła. Na jednym siedzi dziecko, na drugim kładziemy piłkę. Osoba dorosła zadaje pytanie: gdzie jest piłka? Dziecko określa – na krześle. Usiądź na krzesło. Osoba dorosła kładzie piłkę pod krzesło i zadaje pytanie  - a teraz gdzie jest piłka? Pod krzesłem Zrób tak, jak piłka. Potem możemy położyć piłkę za, przed obok krzesła a dzieci określają jej położenie i robią tak samo.
  3. 5. Ćwiczenia słuchowo – matematyczne – „ Piłka skacze”- w tej zabawie dzieci stają plecami do osoby dorosłej, która prosi, żeby uważnie liczyły, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiły liczbę odbić .
  4. 6. Zabawa plastyczna – „ Kolorowe piłki mamy” – karta pracy nr 1. Popatrz na kolorowankę i największą piłkę pokoloruj na niebiesko, średnią pokoloruj czerwoną i żółtą kredką. Małą piłkę pokoloruj swoim ulubionym kolorem.
  5. Zabawy rytmiczne z piłkami – w dalszej części dnia możecie wspólnie z przedszkolakami potańczyć - oczywiście z piłkami Jhttps://www.youtube.com/watch?v=dxHZRNM4FKQ

Miłej zabawy !

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 jpg 316.42 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
czwartek, 28 maj 2020 06:49 Justyna Krzyżanowska