Temat dnia: Wszyscy lubimy się bawić – 29.05.2020.            

Cele :

  • zachęcanie do dzielenia się zabawkami,
  • wdrażanie do kulturalnych zachowań

Formy aktywności dziecięcej:

 społeczna, językowa, ruchowa, plastyczna,  

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki – zdradzę wam pewną tajemnicę:

Gdyby na świecie nie było zabawek, to świat byłby smutny, mało kolorowy. Nie wierzycie. Posłuchajcie piosenki pt. „ Zabawki mają duszę”

https://www.youtube.com/watch?v=fQclaZa3FzU

  1. Ćwiczenie pamięci - „ Co zginęło z dywanu?” – nie tylko w przedszkolu jest dużo zabawek, ale rozejrzyjcie się po swoim pokoju – Teraz wspólnie z osobą dorosłą wybierzcie kilka zabawek - 5 albo 6. Połóżcie je na podłodze i powiedzcie co to za zabawka, podajcie jej nazwę, policzcie ile ich jest na podłodze. Następnie odwróćcie się plecami do osoby dorosłej, która w tym czasie schowa jakąś zabawkę z podłogi. Waszym zadaniem będzie po odwróceniu się powiedzieć, co zginęło z podłogi. Potem może nastąpić zamiana ról – to wy będziecie chować zabawki, a rodzice odgadną czego brakuje.
  2. 3. Zabawa dydaktyczna – „Liczymy, skaczemy” – do tej zabawy będzie potrzebna nam tylko kostka. Jedna osoba rzuca kostką i wyznacza drugą osobę, która musi policzyć liczbę wyrzuconych oczek na kostce i wykonać jakieś ćwiczenie. Np. 4 oczka – zrób 4 przysiady, 5 oczek – zrób 5 podskoków, 6 oczek – klaśnij 6 razy… Po każdym rzucie zmieniamy osobę, która rzucać będzie kostką.
  3. 4. Zabawy ruchowe z piłką - Piłką bawiliśmy się już wczoraj, a dzisiaj proponuję jeszcze 3 nowe zabawy: Pierwsza to: „Kotki bawią się piłeczkami” – Jesteśmy w przysiadzie podpartym, piłki przed nami i popychamy je głową, ręką i idziemy za nimi na czworakach. Pamiętajcie, żeby podczas czworakowania kolana były uniesione. Druga propozycja to zabawa pt.  „Podawanie piłki górą” – siedzimy z całą rodziną jeden za drugim, skrzyżnie na dywanie i na umówiony sygnał podajemy piłkę górą, nad głową do następnego członka rodziny. Gdy piłka powędruje na koniec rzędu , ostatnia osoba biegnie na czoło, skąd podaje ją ponownie. Trzecia propozycja: możemy też toczyć piłkę do siebie, siedząc naprzeciwko w siadzie rozkrocznym i podczas toczenia wymieniać np. ulubione zabawki, ulubione bajki, potrawy…
  4. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „ Co to za zabawka?”- karta pracy nr 1. Popatrzcie teraz na obrazek i na każdej półce przekreślcie zabawkę, która nie pasuje do pozostałych. Nazwijcie ją.
  5. Oglądanie filmu z serii Tosia i Tymek pt. „ Stare zabawki” – w dalszej części dnia proponuję obejrzeć film o Tosi i Tymku i o zabawkach, którymi podzielili się z innymi dziećmi. A dlaczego Tosia i Tymek oddali swoje zabawki innym dzieciom? Dowiecie się tego oglądając film.J

https://www.youtube.com/watch?v=KLPyeDvuIpI

  1. A co wy robicie z niepotrzebnymi zabawkami? Porozmawiajcie o tym ze swoimi rodzicami J. Może  i wy zrobicie porządek  tak, jak Tosia i Tymek?
  2. Zabawa twórcza – „ 18 świetnych pomysłów na własnoręcznie robione zabawki”- poza tym możecie obejrzeć  i spróbować razem z rodzicem zrobić zabawkę z rolki po papierzeJ 

 https://www.youtube.com/watch?v=8oLb8pUduMc&t=19s

Miłej zabawy różnymi zabawkami !

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 jpg 424.63 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
piątek, 29 maj 2020 07:53 Justyna Krzyżanowska