Temat dnia: Kolorowy świat dzieci – 01.06.2020.            

Cele :

  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów
  • rozwijanie ciekawości poznawczej
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

Formy aktywności dziecięcej:

 badawcza, plastyczna, językowa, społeczna  

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki i na samym początku chcę wam złożyć życzenia z okazji Dnia Dziecka , posłuchajcie J  – załącznik - nagranie głosowe.
  2. Zabawy sensoryczne:  a teraz proponuję wam dwie zabawy,  podczas których będziecie mogły malować, eksperymentować, dotykać, tworzyć wasze prace za pomocą kolorowych farb, klamerek, wacików, pianki do golenia J

  Pierwsza zabawa  – „ Puchnąca farba” – do tej zabawy będziecie potrzebować  kolorowych farb,  kleju, miseczki, pędzelka i pianki. Popatrzcie na filmik i też spróbujcie zrobić swoje super prace J

https://www.youtube.com/watch?v=yIKlcjt9Bws&t=254s

Kiedy farba wyschnie dotknijcie palcami swoich wytworów. Co czujecie pod palcami?

  Druga zabawa  – „ Pomysłowe malowanie” – jeżeli chcecie pomalować jeszcze w inny sposób, to przygotujcie: farby, klamerki, wełniane lub z waty zrobione bąbelki i oczywiście kartkę. Ciekawe, co można namalować klamerkami i bąbelkami? Obejrzyjcie najpierw filmik a potem malujcie J

https://www.youtube.com/watch?v=smzxW4u095Q

  1. Ćwiczenia językowe- O kim lub o czym mówię? Jeżeli chcesz odpocząć od malowania to teraz proponuję inną zabawę. W tej zabawie cała rodzina siedzi wygodnie na dywanie, osoba prowadząca opisuje wygląd wybranego  członka rodziny nie podając jego imienia, albo opisuje jakiś przedmiot znajdujący się w pokoju. Waszym zadaniem jest  podać  nazwę przedmiotu lub imię członka rodziny. Po odgadnięciu następuje zmiana osoby prowadzącej zabawę.
  2. Zabawa grafomotoryczna – „ A jak będę duży”-  możecie też porozmawiać z rodzicami o swoich marzeniach np. kim chcecie zostać jak już dorośniecie. Popatrzcie na obrazek – karta pracy nr 1 – kim chcą zostać w przyszłości dzieci? Powiedzcie  albo rysujcie po śladzie.

Zanim jednak dorośniecie , to przed wami jeszcze mnóstwo super zabawy. A jaka jest wasza ulubiona zabawa? Opowiedzcie o niej rodzicom. Później możecie popatrzeć  na obrazek – karta pracy nr 2 i powiedzcie co robią dzieci, następnie połączcie w pary dzieci bawiące się tą samą zabawką. Kto nie ma pary?

  1. Spacer z rodzicami – w takim dniu oprócz wspólnych zabaw nie powinno zabraknąć też wspólnego spaceru, oczywiście jak dopisze pogoda. Pamiętajcie, że wybór zabaw zależy od was J

I pamiętajcie o uśmiechu J

Miłego Dnia Dziecka J

 

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
karta 1 jpg 524.61 KB Justyna Krzyżanowska
karta 2 jpg 418.59 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 01 czerwiec 2020 08:59 Justyna Krzyżanowska