Temat dnia: Kolorowy świat dzieci – 01.06.2020.
Cele :
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
Formy aktywności dziecięcej:
badawcza, plastyczna, językowa, społeczna
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki i na samym początku chcę wam złożyć życzenia z okazji Dnia Dziecka , posłuchajcie J – załącznik - nagranie głosowe.
- Zabawy sensoryczne: a teraz proponuję wam dwie zabawy, podczas których będziecie mogły malować, eksperymentować, dotykać, tworzyć wasze prace za pomocą kolorowych farb, klamerek, wacików, pianki do golenia J
Pierwsza zabawa – „ Puchnąca farba” – do tej zabawy będziecie potrzebować kolorowych farb, kleju, miseczki, pędzelka i pianki. Popatrzcie na filmik i też spróbujcie zrobić swoje super prace J
https://www.youtube.com/watch?v=yIKlcjt9Bws&t=254s
Kiedy farba wyschnie dotknijcie palcami swoich wytworów. Co czujecie pod palcami?
Druga zabawa – „ Pomysłowe malowanie” – jeżeli chcecie pomalować jeszcze w inny sposób, to przygotujcie: farby, klamerki, wełniane lub z waty zrobione bąbelki i oczywiście kartkę. Ciekawe, co można namalować klamerkami i bąbelkami? Obejrzyjcie najpierw filmik a potem malujcie J
https://www.youtube.com/watch?v=smzxW4u095Q
- Ćwiczenia językowe- O kim lub o czym mówię? Jeżeli chcesz odpocząć od malowania to teraz proponuję inną zabawę. W tej zabawie cała rodzina siedzi wygodnie na dywanie, osoba prowadząca opisuje wygląd wybranego członka rodziny nie podając jego imienia, albo opisuje jakiś przedmiot znajdujący się w pokoju. Waszym zadaniem jest podać nazwę przedmiotu lub imię członka rodziny. Po odgadnięciu następuje zmiana osoby prowadzącej zabawę.
- Zabawa grafomotoryczna – „ A jak będę duży”- możecie też porozmawiać z rodzicami o swoich marzeniach np. kim chcecie zostać jak już dorośniecie. Popatrzcie na obrazek – karta pracy nr 1 – kim chcą zostać w przyszłości dzieci? Powiedzcie albo rysujcie po śladzie.
Zanim jednak dorośniecie , to przed wami jeszcze mnóstwo super zabawy. A jaka jest wasza ulubiona zabawa? Opowiedzcie o niej rodzicom. Później możecie popatrzeć na obrazek – karta pracy nr 2 i powiedzcie co robią dzieci, następnie połączcie w pary dzieci bawiące się tą samą zabawką. Kto nie ma pary?
- Spacer z rodzicami – w takim dniu oprócz wspólnych zabaw nie powinno zabraknąć też wspólnego spaceru, oczywiście jak dopisze pogoda. Pamiętajcie, że wybór zabaw zależy od was J
I pamiętajcie o uśmiechu J
Miłego Dnia Dziecka J