Temat dnia: Miło spędzam czas – 09.06.2020.
Cele :
- rozwijanie mowy
- umuzykalnianie dzieci
- rozwijanie sprawności manualnej
Formy aktywności dziecięcej:
językowa, muzyczna, ruchowa, plastyczna,
Przebieg spotkania:
- Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki. Obiecałam wam, że zanim rozpoczną się wakacje, to nauczymy się wakacyjnej piosenki. Dzisiaj nauczymy się refrenu. To zaczynamy. Posłuchajcie teraz uważnie piosenki „ Już wkrótce wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4
- z kim się żegnały dzieci?
- czym możemy pojechać na wakacje?
- gdzie możemy pojechać?
- a teraz będziemy uczyć się refrenu naszej wakacyjnej piosenki
- Nauka refrenu piosenki - Już wkrótce wakacje”– fragmentami metodą ze słuchu - dzieci będą powtarzać za Państwem fragmenty tekstu:
gdzie grzyby morskich fal – po Państwu powtarzają dzieci
Gdzie słońca złoty blask- powtarzają dzieci
Gdzie ptaków leśnych chór – powtarzają dzieci
Swym śpiewem wita nas – powtarzają dzieci.
Potem nadal za Państwem dzieci śpiewają te fragmenty. Jeżeli będą chciały, mogą zaśpiewać refren samodzielnie, a potem ponownie włączamy nagranie piosenki i refren śpiewamy wspólnie.
- 3. Ćwiczenia dotykowe –„ Wakacyjne akcesoria” - do tej zabawy potrzebny będzie plecak lub mała walizka, lub torba. Razem z dziećmi wkładamy do środka walizki przedmioty kojarzące się z wakacjami, np. czapka z daszkiem, okulary przeciwsłoneczne, kąpielówki, sandałki, krem do opalania, okulary do nurkowania… i potrzebujemy jeszcze coś do zasłonięcia oczu . Zasłaniamy oczy, dajemy dziecku do ręki dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy.
- Rozmowa przy obrazkach „ Miło spędzam czas”- pokazujemy dzieciom przygotowane obrazki – załącznik 1, 2 ,3 i pytamy się, co robią dzieci na obrazku podczas pikniku, co robią na plaży, na podwórku podczas wakacji, co było potrzebne do tych zabaw, co jeszcze można robić podczas wakacji?
- 5. Zabawa ćwicząca refleks – „ Piasek, woda” – wyobraźcie sobie, że jesteście na plaży . Dywan to woda a podłoga to piasek. Kiedy osoba dorosła powie woda wskakujecie na dywan, kiedy powie piasek wskakujecie na podłogę. Możemy podczas zabawy coraz szybciej mówić – piasek ,woda. Możemy też zmieniać kolejność słów, np piasek – woda, woda – piasek, piasek – piasek - woda… Sprawdzamy czy dzieci się nie pomyliły. Jeżeli była pomyłka, to wtedy możemy się umówić, że aby dalej dziecko mogło się bawić musi wykonać jakieś zadanie, np. .podskocz 4 razy, tupnij nogą 2 razy … Potem może nastąpić zmiana ról.
- 6. Zabawa ćwicząca małą motorykę - „ Wakacyjny rysunek” – do tej zabawy potrzebny będzie piasek i tacki. Na początku dzieci rysują co chcą. Potem możemy poprosić, żeby narysowały palcem morskie fale, słońce, chmury. Jeżeli nie mamy piasku, to możemy użyć mąki.
- 7. Zabawa matematyczna - „ Foremki do piasku”- w dalszej części dnia proponuję wam zabawę foremkami do piasku. Popatrzcie na obrazek – karta pracy nr 1. Są na nim foremki. Ile jest wszystkich foremek do piasku? , co przypominają swoim kształtem?, pokolorujcie tę, którą chciałybyście mieć J
Miłego dnia !