Temat dnia: Miło spędzam czas – 09.06.2020.            

Cele :

  • rozwijanie mowy
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie sprawności manualnej

Formy aktywności dziecięcej:

  językowa, muzyczna, ruchowa, plastyczna,

Przebieg spotkania:

  1. Wszyscy są witam Was - już zabawy nadszedł czas. Jestem ja, jesteście wy - raz, dwa, trzy! Witam was moje Krasnoludki. Obiecałam wam, że zanim rozpoczną się wakacje, to nauczymy się wakacyjnej piosenki. Dzisiaj nauczymy się refrenu. To zaczynamy. Posłuchajcie teraz uważnie piosenki „ Już wkrótce wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

- z kim się żegnały dzieci?

          -  czym możemy pojechać na wakacje?

          - gdzie możemy pojechać?

         -  a teraz będziemy  uczyć się refrenu naszej wakacyjnej piosenki

  1. Nauka refrenu piosenki  - Już wkrótce wakacje”– fragmentami metodą ze słuchu - dzieci będą powtarzać za Państwem fragmenty tekstu:

 gdzie grzyby morskich fal – po Państwu  powtarzają dzieci

Gdzie słońca złoty blask- powtarzają dzieci

Gdzie ptaków leśnych chór – powtarzają dzieci

Swym śpiewem wita nas – powtarzają dzieci.

Potem nadal za Państwem dzieci śpiewają te fragmenty. Jeżeli  będą chciały, mogą zaśpiewać refren samodzielnie, a potem ponownie włączamy nagranie piosenki i refren śpiewamy wspólnie.

  1. 3. Ćwiczenia dotykowe –„ Wakacyjne akcesoria” - do tej zabawy potrzebny będzie plecak lub mała walizka, lub torba. Razem z dziećmi wkładamy do środka walizki przedmioty kojarzące się z wakacjami, np. czapka z daszkiem, okulary przeciwsłoneczne, kąpielówki, sandałki, krem do opalania, okulary do nurkowania… i potrzebujemy jeszcze coś do zasłonięcia oczu . Zasłaniamy oczy, dajemy dziecku do ręki dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy.
  2. Rozmowa przy obrazkach „ Miło spędzam czas”- pokazujemy dzieciom przygotowane obrazki – załącznik 1, 2 ,3 i pytamy się, co robią dzieci na obrazku podczas pikniku, co robią na plaży, na podwórku podczas wakacji, co było potrzebne do tych zabaw, co jeszcze można robić podczas wakacji?
  3. 5. Zabawa ćwicząca refleks – „ Piasek, woda” – wyobraźcie sobie, że jesteście na plaży . Dywan to woda a podłoga to piasek. Kiedy osoba dorosła powie woda wskakujecie na dywan, kiedy powie piasek wskakujecie na podłogę. Możemy podczas zabawy coraz szybciej mówić – piasek ,woda. Możemy też zmieniać kolejność słów, np piasek – woda, woda – piasek, piasek – piasek - woda… Sprawdzamy czy dzieci się nie pomyliły. Jeżeli była pomyłka, to wtedy możemy się umówić, że aby dalej dziecko mogło się bawić musi wykonać jakieś zadanie, np. .podskocz 4 razy, tupnij nogą 2 razy … Potem może nastąpić zmiana ról.  
  4. 6. Zabawa ćwicząca małą motorykę - „ Wakacyjny rysunek” – do tej zabawy potrzebny będzie piasek i tacki. Na początku dzieci rysują co chcą. Potem możemy poprosić, żeby narysowały palcem morskie fale, słońce, chmury. Jeżeli nie mamy piasku, to możemy użyć mąki.
  5. 7. Zabawa matematyczna - „ Foremki do piasku”- w dalszej części dnia proponuję wam zabawę foremkami do piasku. Popatrzcie na obrazek – karta pracy nr 1. Są na nim foremki. Ile jest wszystkich foremek do piasku? , co przypominają swoim kształtem?, pokolorujcie tę, którą chciałybyście mieć J

 

Miłego dnia !

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
załącznik 1 jpg 1.07 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 2 jpg 1.04 MB Justyna Krzyżanowska
załącznik 3 jpg 1.11 MB Justyna Krzyżanowska
karta 1 jpg 283.71 KB Justyna Krzyżanowska
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 09 czerwiec 2020 09:06 Justyna Krzyżanowska