29.03.2021 - propozycje aktywności dla dzieci trzyletnich i czteroletnich
Opracowanie: Katarzyna Królak
Grupa : Krasnoludki i Biedronki
Temat tygodnia: Wielkanocne zwyczaje
Temat dnia: : Wielkanocne jajka
Cel ogólny: zapoznanie z tradycją robienia pisanek
- Wykorzystujemy w tym celu wiersz Magdaleny Ledwoń pt. „ Kurka” i fotografie zdobionych jajek.
„ Kurka”
Macha kurka skrzydełkami:
Co się stało z jajeczkami?
Czy baranek, czy zajączek
Wziął jajeczka do swych rączek?
To nie jajka, to brudasy!
Tu są plamy, a tam pasy.
Wzorki, łatki, i zygzaki.
Ja chcę wiedzieć, kto to taki?
I tak chodzi i marudzi:
Któż te jajka tak ubrudził?
Były myte wczoraj rano!
Ale dzisiaj jest Wielkanoc!
- rzekła kurce gospodyni.
Tak tradycja każe czynić,
Że maluje się jajeczko,
By się stało pisaneczką.
- Omawiamy wspólnie z dzieckiem treści wiersza:
przykładowe pytania: dlaczego kurka była zdenerwowana?, jak wyglądały jajka?, o jakiej tradycji opowiedziała gospodyni kurce?.
- Po omówieniu treści wiersza, prezentujemy dziecku zdjęcia jajek zrobionych w różny sposób – załącznik 1, 2, 3, 4. Krótko omawiamy w jaki sposób powstały.
- Możemy zaproponować wykonanie zadania z karty pracy nr 1, karta pracy nr 2 – Pokoloruj pisankę według własnego pomysłu. Wybór karty pozostawiamy dziecku?
- W dalszej części dnia gotujemy jajka i wspólnie z dzieckiem zdobimy je dowolnie wybraną techniką.